reklama

Vyšetrovateľ

Bola som predvolaná vypovedať ako svedok v jednej závažnej udalosti na oddelenie kriminálnej polície v okresnom meste.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Ešte som nemala tú česť ocitnúť sa v tejto inštitúcii, no po nedávnej návšteve

už po tej cti ani viac netúžim. Kriminalista v preddôchodkovom veku ma hneď

na uvítanie zasypal výčitkami: "Včera som vám volal a nedvíhala ste mi mobil."

"Nemohla som dvíhať, lebo mám už týždeň hluchý telefón."

"Nehovorte, ja som vám volal a vy ste ma vypla!"

"Ale ja som vás nemohla vypnúť,

lebo som ukončila paušál a teraz som odpojená", bránila som sa. 

Zapálil si cigaretu a bohorovne zahlásil, ukážuc rukou ku kostolu.

"To môžete hovoriť tamtomu za mnou, ten vám to uverí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Paušál si predsa každý obnovuje a nie ruší."

Pomaly som sa začala cítiť nie ako svedok, ale ako obvinená.

Navyše ma urazil aj ako veriacu.

"Ešte som sa nerozhodla, aký iný paušál si vyberiem, tu máte mobil,

 môžete sa presvedčiť, že nefunguje."

Neprijal ho, zrejme uveril. Ale ako skúsený kriminalista,

zvyknutý zdeptať človeka už na začiatku výsluchu, sa spokojne pustil

do písania. No aby som bola objektívna, ponúkol ma kávou. S vďakou som

odmietla, že ja by som radšej cigaretu, využijúc vzácnu výnimku fajčiť

v kancelárii, ktorú si dnes dovolí málokto. Vyšetrovateľ prerušoval výpoveď

 povzdychmi, ako má veľa práce a málo času, a hlavne mám na súde

SkryťVypnúť reklamu
reklama

vypovedať tak, aby som mu nejako neuškodila. Prepáčila som mu aj

nejaké tie vulgarizmy, keď je už taký prepracovaný. Že bola moja výpoveď

v niektorých častiach dosť pritiahnutá za vlasy, aj to som s prižmúrenými

očami akceptovala. V podstate bola všetko pravda, len miestami zveličená.

Chvíľami mi ho bolo až ľúto. Chudák, zo starej dobrej komunistickej školy tam

bol medzi ambicióznymi tridsiatnikmi taký osamelý...

Obrázok blogu

Použitá foto: www.longmeadow.org/lpd/office1

Mária Šimková

Mária Šimková

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Večná naivka bez zbytočných ilúzií. Zoznam autorových rubrík:  poezia1SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu